Czym zajmuje się wedding planner? Niewiele osób jeszcze o tym wie i zapewne wiele zastanawia się, kim jest wedding planner. Jest to konsultant ślubny, pośrednik między nowożeńcami a podwykonawcami. Opracowuje budżet, negocjuje ceny oraz plan działania całego przedsięwzięcia. Niezwykle istotne jest to, że taka osoba jest na bieżąco ze wszystkimi trendami i jest w stanie zaproponować atrakcje, o których nikt inny nawet by nie pomyślał.

Dla kogo jest wedding planner?
Zawód wedding plannera w Polsce wciąż jest mało spotykany, niektórzy mogą nawet pomyśleć, że organizacja ślubu to przecież nic trudnego i z pomocą rodziny oraz znajomych, wszystko się uda i pójdzie gładko. W Stanach Zjednoczonych pary młode mają całkiem inne podejście. To właśnie stamtąd przywędrowała do nas moda na konsultanta ślubnego. Na zachodzie, zatrudnienie pomocy przy organizacji ślubu i wesela jest pierwszym krokiem podczas planowania ceremonii.
Z pomocy konsultanta ślubnego najczęściej korzystają osoby bardzo zapracowane lub mieszkające za granicą. Wedding planner jest w stanie wszystkiego dopilnować, będąc w stałym kontakcie z nowożeńcami, którzy nie mają czasu na planowanie wesela. Dodatkowo, obracając się stale w branży, zna wielu usługodawców i jest w stanie nie tylko idealnie dobrać usługę pod wymagania pary młodej, ale często dysponuje również żniżkami. Pomoc osoby postronnej gwarantuje również obiektywność. Tyczy się to wszystkich rzeczy związanych z ceremonią, nie tylko ubioru. Gdy koleżanki, zazdroszcząc, doradzą niekorzystne przystrojenie sali, konsultant szybko zaproponuje lepsze rozwiązanie.
Czym zajmuje sie wedding planner — zakres działań:
- przygotowanie propozycji najlepszych lokali na przyjęcie
- opracowanie motywu przewodniego
- przygotowanie listy niezbędnych dokumentów
- opracowanie budżetu całego przyjęcia
- wybór menu, zgodnie z wymaganiami nowożeńców
- zakupienie oraz dostarczenie alkoholu
- zamówienie tortu
- przystrojenie sali weselnej
- organizacja: nauk przedmałżeńskich, atrakcji weselnych, podziękowań dla rodziców, fotografa oraz kamerzysty, dekoracji i kwiatów, samochodu dla pary młodej oraz noclegu dla gości
- pomoc w wyborze strojów ślubnych
- napisane scenariusza uroczystości
- rozliczenie ze wszystkimi podwykonawcami