Luźno o zdrowiu i życiu

Wizytówki firmowe, to niezbędny gadżet każdego przedsiębiorcy niezmiennie, od wielu lat. Kreatywne, dobrze zaprojektowanie wizytówki, dobrej jakości przedstawią w dobrym świetle każdego team leadera, managera, czy właściciela firmy. To prosty i stosunkowo tani sposób na przedstawienie potencjalnemu klientowi, kim jesteśmy i czym się zajmujemy. Na co zwrócić uwagę projektując swoje wizytówki?

fot. pixabaycom | cc0

Wizytówki firmowe — na co warto zwrócić uwagę podczas projektowania?

Podstawową kwestią jest rozmiar i kształt — dobra wizytówka powinna zmieścić się w portfelu lub wizytowniku, z tego względu najpopularniejszy rozmiar to: 85 × 55 i 90 × 55 mm. Wizytówki prostokątne są praktyczne, a ich druk szybki i stosunkowo tani, z pewnością tańszy niż druk wizytówek o niestandardowych wymiarach. Mogą być pionowe lub poziome, a rogi proste lub zaokrąglone. Kształt można oczywiście wybrać dowolny, mogą to być na przykład wizytówki wyglądające jak filiżanka kawy, czy mikrofon lub piłka. Wszystko zależy od preferencji i branży.

Wybór papieru — już na początku należy sobie zdać sprawę, że wizytówki cienkie jak kartka papieru nie są dobrym rozwiązaniem i nie będą dobrze postrzegane przez potencjalnych klientów lub kontrahentów. Podczas wyboru papieru, należy wziąć pod uwagę kilka najważniejszych kwestii:

  • gramatura — wizytówka powinna być wykonana na porządnym papierze, 350 g/m2. Jest to najczęstszy wybór, ale można również zdecydować się na grubszy papier, na przykład 400 g/m2.
  • rodzaj podłoża — tutaj wszystko zależy od osobistych preferencji, do wyboru mamy papier matowy, błyszczący, szorstki, gładki i bardzo popularne ostatnio papiery ekologiczne.
  • uszlachetnienia — wybór uszlachetnień jest bardzo duży. Nie tylko zwiększą trwałość wizytówki, ale również wpłyną na jej estetykę. Można zdecydować się na: laminowanie, lakier UV bądź tłoczenie.
  • informacje — wizytówka ma nie tylko ładnie wyglądać, ale również informować o najważniejszych kwestiach dotyczących firmy. Na wizytówce firmowej, powinno znajdować się:
  1. Imię i nazwisko właściciela wizytówki
  2. Zajmowane stanowisko
  3. Nazwa i logo firmy
  4. Dane kontaktowe: adres e-mail, numer telefonu
  5. Adres strony internetowej oraz siedziby firmy
  6. Czasem firmy decydują się również na umieszczenie krótkich informacji dotyczących oferty

Styl i kolorystyka wizytówek — wizytówka nie może przytłaczać, a tekst musi być czytelny. Kolorystyka zależy w głównej mierze od branży. Mamy tu tak naprawdę pełną dowolność.