Luźno o zdrowiu i życiu

Każdy doświadczony sprzedawca i negocjator, wie jak ważna jest psychologia w biznesie. To właśnie dzięki niej i umiejętnie zastosowanym technikom sprzedażowym możemy negocjować wysokie kontrakty i osiągać wielomilionowe zyski.

Psychologia w biznesie to skomplikowany proces zachowań i reakcji, który możemy nam się przydać w negocjacjach. W jego skład wchodzą triki, manipulacje i inne zachowania finalnie mające pomóc nam w osiągnięciu sukcesu w biznesie.

Psychologia w biznesie pomoże Ci sprzedawać więcej

Szkolenie z psychologii stosowanej w kontaktach biznesowych zaczyna się już na etapie dobierania ubioru pod kontrahenta, do którego się aktualnie udajemy. Inaczej będziemy dobierać ubranie udając się na rozmowę do pani Krysi z warzywniaka, a zdecydowanie inaczej kiedy idziemy rozmawiać z radą nadzorczą dużej spółki. Kolejnym etapem jest moment dotarcia na miejsce i przywitanie.

Psycholog w biznesie

fot. pixabay.com CC0 – photorama

Musimy zachowywać się pewnie, mówić wyraźnie i spokojnie, tak aby budzić zaufanie, nawet podanie ręki ma znaczenie. Kolejnym bardzo istotnym punktem są rozmowy wstępne i zbudowaniu gruntu do negocjacji. W takich sytuacjach doświadczeni sprzedawcy starają się używać różnego rodzaju metod i technik sprzedażowych. Pozyskują sympatię, chcą zaimponować drugiej stronie, albo próbują wykorzystać przewagę psychologiczną i grać bardzo twardo. Oczywiście wszystko po to, aby uzyskać jak najlepsze wrażenie. Dopiero potem przechodzimy do prezentacji naszej oferty i przedstawieniu naszych argumentów, przy których z całą pewnością przydadzą nam się również podstawy z retoryki i erystyki. Oferta psychologa dostępna np. tutaj.

Po zakończonej prezentacji, wypada wyjść razem na obiad, czy lunch, aby przejść na nieco mniej formalny grunt i tam budować pozytywne relacje z naszym klientem. Wspólny posiłek, może dodatkowo pomóc nam w odnalezieniu wspólnych zainteresowań i złapaniu lepszego kontaktu. Do tematów związanych z biznesem, lepiej w tym momencie już nie wracać i dać obu stronom kilka dni do namysłu. Warto pamiętać, żeby na koniec każdego spotkania biznesowego pozostawić po sobie dobre wrażenie, które może nam się przydać w przyszłości, takim gestem może być na przykład zapłacony rachunek w restauracji.

http://psycholog-aleskandrowicz.pl

http://psychodynamika.net

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *